У червні 2016 року здійснено опитування відвідувачів Черкаського окружного адміністративного суду. Опитування проводилося безпосередньо в приміщені суду шляхом індивідуального особистого інтерв’ю за методологією карток опитування громадського звітування.
Серед опитаних респондентів – чоловіки (61,1%), а жінки (38,8%). Найбільш представлені респонденти з вищою юридичною освітою (87%); з базовою вищою освітою (9,2%) опитаних.
Половина респондентів (40,7%) представляють у суді іншу особу, а (46,3%) – особисто себе. У більшості опитаних на момент проведення опитування справи знаходилися у стані розгляду – (64,8%); респонденти справи яких було завершено складають (16,6%); у (12,9%) респондентів розгляд справи в суді ще не було розпочато.
Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що більшість опитаних визнають високу обізнаність з роботою судів і суддів: що загалом (27,7%) або цілком обізнані (53,7%) з роботою суду, а решта майже не обізнані – (9,2%), або зовсім не обізнані – (3,7%).
Переважна більшість респондентів в цілому оцінили якість роботи Черкаського окружного адміністративного суду на «добре» або «відмінно», лише (3,7%) оцінили на «задовільно» та (5,5%) на «погано» або «дуже погано».
Показник «Доступність суду» є позитивним для респондентів, адже: зручне розташування приміщення суду (75,9%); отримання потрібної інформації телефоном (33,3%); вдалий графік роботи канцелярії суду, що дозволяє вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді (70,3%) респондентів.
Щодо показника «Зручності та комфортності перебування у суді» респонденти зазначили, що у приміщенні суду є достатність зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання (48,1%), а щодо вільного доступу до побутових приміщень (туалетів) зазначило лише (31,4%) респондентів.
Про показник «Повнота та ясність інформації» респонденти лишили позитивні відгуки, а саме: зручне розташування інформаційних стендів (дошки об’яв) (61,1) респондентів та кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень (62,9%); повний допуск в суд та перебування в ньому (72,2%); необмежена інформація щодо справ, що призначені до розгляду (68,5%) та зразків документів (заяв, клопотань тощо) (61,1%); якісної інформації щодо порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів (61,1%); користування сторінкою у мережі Інтернет (53,7%) та знаходження потрібної інформації на сторінці суду (46,3%).
Щодо показника «Сприйняття роботи працівників апарату», то респонденти зазначили про старанність працівників суду та недопущення помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків (57,4%); доброзичливість, повага, бажання допомогти (62,9%); однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу (61,1%); професіоналізм, знання своєї справи (61,1%).
Про показник «Дотримання строків судового розгляду» респонденти зазначили, а саме: вчасний початок засідання по справі (53,7%); враховані побажання при призначені дня та часу засідання (55,5%); вчасне отримання повістки та повідомлення про розгляд справи (68,5%); обґрунтовані затримки/перенесення слухань у розгляді справи (53,7%).
В Черкаському окружному адміністративному суді показник «Сприйняття роботи судді» теж за процентною оцінкою досить високий, адже неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому тиску, який був) (51,8%) респондентів; коректність, доброзичливість, ввічливість (60%); належна підготовка до справи та знання справи (61,1%); надання можливостей сторонам обґрунтувати свою позицію (66,6%); дотримання процедури розгляду (66,6%) респондентів.
Згідно анкетного опитування вбачається, що рішення суду - легке, доступне для розуміння мовою (46,3%) респонденти; добре обґрунтоване рішення по справі (38,8%) (показник «Судове рішення (якщо розгляд справи завершено)»).
Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що більшість опитаних визнають враження від візиту до суду (64,8%), решта краще враження, ніж очікували – (27,7%), а також гірше враження, ніж очікували – (5,5%). За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 4,5. Середні оцінки роботи суду за вимірами (складовими) якості представлено в таблиці.
Оцінка якості роботи Черкаського окружного адміністративного суду за основними вимірами
Виміри якості
|
Черкаський окружний
адміністративний суд
|
чоловіки
|
жінки
|
Загальна оцінка
|
Доступність суду
|
4,6
|
4,3
|
4,5
|
Зручність та комфортність перебування в суді
|
5,0
|
4,8
|
4,9
|
Повнота та якість інформації
|
4,3
|
4,4
|
4,4
|
Дотримання термінів судового розгляду
|
4,6
|
3,7
|
4,2
|
Якість роботи працівників апарату суду
|
4,7
|
3,9
|
4,3
|
Якість роботи судді
|
4,7
|
4,3
|
4,5
|