Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Черкаський окружний адміністративний суд за результатами розгляду адміністративної справи дійшов висновку, що прокуратурою доведена протиправна бездіяльність Паланоцької сільської ради Маньківського району Черкаської області. Рішення суду зобов’язує сільську раду вжити заходів щодо погодження переліку об'єктів на яких порушники виконують суспільно корисні роботи та види таких робіт.
Уманська місцева прокуратура просила суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не погодження переліку об'єктів, на яких порушники виконують суспільно корисні роботи, та види таких робіт на території ради із Центром пробації у Черкаській області.
Суд встановив, що сільська рада не визначила перелік об’єктів та роботи для засуджених до суспільно корисних робіт у зв’язку з дефіцитом коштів у бюджеті.
Приймаючи рішення суд виходив з того, що своєю бездіяльністю Паланоцька сільська рада створила загрозу у забезпеченні захисту прав неповнолітніх на належне їх утримання.
Відповідно до частин 1 та 2 ст. 31-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 № 8073-Х (далі – КУпАП) суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких та перелік об'єктів, на яких порушники повинні виконувати ці роботи, визначає відповідний орган місцевого самоврядування.
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів" від 07.12.2017 №2234-VIII запроваджено вид адміністративного стягнення за правопорушення у відповідній сфері - суспільно корисні роботи.
Згідно ч. 2 ст. 325-1 КУпАП та п. 1.2. Порядку виконання адміністративних стягнень у вигляді громадських робіт, виправних робіт та суспільно корисних робіт затвердженим МЮУ 19.03.2013 № 474/5 виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування.
Виносячи рішення суд також взяв до уваги Конвенцію ООН “Про права дитини” (ратифікованої постановою Верховної Ради № 789-ХІІ від 27.02.1991), яка вказує на те що всі діти, незалежно від їхньої раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, соціального походження – рівні у своїх правах. Держава не може порушувати жодне з прав. Держава має активно пропагувати права дитини.
Рішення не набрало законної сили та може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення.
З текстом рішення можна ознайомитися в Єдиному державному реєстрі судових рішень: http://www.reyestr.court.gov.ua (справа № 580/746/20).